Helsefremmende barnehage, kosthold og aktivitet.

Vi er en helsefremmende barnehage, det vil si vi har fokus på kosthold, få opp pulsen og være i aktivitet.

Vi voksne tenker gjennom hva vi serverer barna til frokost, lunch og hva vi tilbyr av frukt og grønt gjennom hverdagen. Vi oppfordrer barna til å smake grønnsaker til måltidene, og når vi har varmretter lager vi feks hjemmelaget tomatsuppe istede for posesuppene.

Vi ønsker at barna skal få brukt kroppen sin alle dagene de er i barnehagen, ikke bare på turdagene. Vi lager aktiviteter i uteområdet, feks løpeleker, hermegåsa, vi balanserer, spiller fotball og får opp pulsen hver dag!

Hver vår planter vi grønnsaker i barnehagen, og på høsten kan vi høste det naturen gir oss, ikke bare grønnsaker, men også bær og sopp som vi finner på tur.